sobota, 4 marca 2017

SZYJEMY - czapka na wiosnę + nadruk DIY




Wiosna nadeszła a wraz z nią kilka stopni więcej na termometrze. Niektórzy już schowali czapki głęboko do szuflady licząc, że wyciągną je dopiero na zimę - są jednak jeszcze zmarzluchy (takie jak ja), które chętnie noszą czapki szczególnie w takie wietrzne dni jak dziś :) Lekkie czapeczki z dzianiny dresowej z pętelką są też idealne dla dzieciaków! Żeby uszyć jedną czapkę potrzebujesz dosłownie kawałek dzianiny i 10 minut wolnego czasu!




Zaczynamy od przygotowania szablonu - czapka, którą szyłam przygotowując ten tutorial jest na obwód głowy 49cm. Szyłam z dosyć rozciągliwej dzianiny więc dodałam tylko 1cm zapasu - jeśli jest mniej rozciągliwa dodajcie 1,5-2cm zapasu.  Głębokość/wysokość tej czapki ma 23,5cm.

Rysujemy na czapce prostokąt o takich wymiarach jakie potrzebujemy zaokrąglając górne rogi mniej więcej tak jak na zdjęciu wyżej i wycinamy.





1. Składamy kawałek dzianiny dresowej na pół prawą stroną do prawej, przykładamy szablon ,odrysowujemy go i wycinamy.






Chciałam Wam pokazać jak można w łatwy sposób ozdobić zwykłą, szarą dzianinę. 
Jedną czapkę uszyłam z tej właśnie szarej dzianiny a drugą z dzianiny ozdobionej nadrukiem z pieczątki i farby do tkanin. Efekt jest super!





Do wykonania nadruku potrzebujecie:
* farbę do tkanin w wybranym kolorze,
* stempelek/pieczątkę/stempel z ziemniaka
*żelazko/papier do pieczenia
*pędzel z gąbki





1. Ja robiłam to tak: smarowałam pieczątkę farbą do tkanin za pomocą pędzla z gąbki i odbijałam na materiale w niewielkich odstępach. Gdy farba wyschła zabezpieczyłam ją żelazkiem, żeby nie zniknęła podczas prania (na gotowy nadruk kładziemy papier do pieczenia i pracujemy około 4-5minut w wysokiej temperaturze). Nadruk gotowy w kilka minut - prawda , że to proste? :)






2. Po wycięciu czapki spinamy ją szpilkami oczywiście prawą stroną do prawej...









3. ... i zszywamy od jednej dolnej krawędzi do drugiej po łuku ściegiem prostym (lub malutkim zygzakiem). Jeśli użyjecie ściegu prostego nie może być zbyt gęsty, igła powinna być do dzianin. Szyjecie około 1cm od brzegu .
Jeśli nie macie overlocka brzegi możecie obrzucić zygzakiem.






Ten prosty komin , który widzicie na zdjęciu wyżej uszyłam z kawałka dzianiny o wymiarach około (bo dobrze nie pamiętam) 50x24 cm - bez obszywania i wykańczania brzegów. Jedyne co zrobiłam po wycięciu to nabiłam trzy plastikowe napy napownicą PRYM LOVE. Napy służą raczej za ozdobę , bo dzianina się rozciąga i bez problemu można ją założyć przez głowę.

Dzianinę dresową,napy i napownicę kupiłam na stronie Dresówka.pl, pieczątkę z polonezem zamówiłam w MALU-STUDIO. Farbę do tkanin kupiłam w stacjonarnym sklepie papierniczym.

10 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Ciekawie to wygląda :) Odwiedziłam MALU i przepadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też już mam w planie zamówić resztę pieczątek do kolekcji: na pewno nyskę i dużego fiata :) i mam pewność , że taki mój nadruk DIY jest jedyny w swoim rodzaju :) można miksować fury,kolory -czad:)

      Usuń
  2. Powiem wam, że jeśli chodzi o nadruki na materiałach to moim zdaniem lepiej jest zamwiać je w tego typu https://ctnbee.com/pl/druk-na-tkaninach doświadczonych firmach specjalizujących się w świadczeniu takich usług.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem. Świetnie napisane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby wszystko rozumiem z tego poradnika, ale niestety chyba i tak by mi się to nie udało. Za to odnośnie czapek ja bardzo lubię kupować damskie kaszkiety od https://hatfactory.pl/39-kaszkiety i jestem zdania, że właśnie takie nakrycia głowy są przede wszystkim bardzo eleganckie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie opisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PRACOWNIA RADOŚĆ - inspiracje , Blogger