wtorek, 7 marca 2017

SZYJEMY - magnetyczne rybki do zabawy


Od jakiegoś czasu chodził mi po głowie pomysł aby uszyć takie materiałowe rybki do zabawy. Albo nie miałam kijka, albo magnesu.. aż wreszcie udało się wszystko skompletować i czekałam na ten dzień kiedy je stworzę :)
Wczoraj połowę dnia padał deszcz więc był to idealny czas na szycie.. i tak powstała ta ciekawa zabawka i tutorial.



Do uszycia rybek i zrobienia wędki potrzebujesz:
*kilka kawałków kolorowych tkanin
*około pół metra tasiemki rypsowej/bawełnianej w wybranym przez siebie kolorze
* szablon (wycinamy rybkę według swoich upodobań/możemy wydrukować gotowy szablon z internetu)
* kulkę silikonową do wypełnienia
*około 70cm sznurka/mocnej włóczki
*kilka metalowych podkładek z taką dziurką w środku aby bez problemu przeszła bawełniana tasiemka (podkładki wielkości monety 50gr)
* drewniany kijek okrągły
*kawałeczek filcu
*magnes neodymowy (ja miałam malutki, ale najlepszy jest taki wielkości monety 20gr lub 50gr)


1. Zaczynamy od odrysowania szablonu z rybką na tkaninie. Składamy na pół wybrane przez siebie tkaniny prawą stroną do prawej i odrysowujemy kontur rybki na materiale, spinamy szpilkami, żeby material się nie przesunął i wycinamy około pół centymetra od narysowanej linii.


2. Następnie z tasiemki rypsowej i podkładek robimy "pyszczki", które będą się łapać na magnes. Ja mam pięć rybek więc wycięłam pięć paseczków z tasiemki bawełnianej - jeden paseczek powinien mieć długość 4-5cm. Przewlekamy tasiemkę przez podkładkę tak jak pokazałam na poniższych zdjęciach i tak jak na zdjęciach wkładamy do rybki pomiędzy dwa materiały. Spinamy szpilką żeby nie wypadł.



Tak wyglądają rybki gotowe do szycia.


3. Teraz przygotowujemy wędkę. Kijek przycinamy na około 50-60cm. Na jeden koniec przygotowujemy materiałową osłonkę. Na wybraną tkaninę ułożoną prawą stroną do prawej przykładamy kijek i obrysowujemy go dookoła na taką długość jak pokazałam na zdjęciach z około półcentymetrowym zapasem.


4. Zszywamy powłoczkę, przewlekamy na prawą stronę, nakładamy na jeden koniec kijka i możemy podkleić klejem na gorąco żeby się dobrze trzymało.


5. Na drugim końcu kijka robimy wyżłobienie około pół centymetra od końca aby sznurek wszedł w tą szczelinkę i się dobrze trzymał. Zawiązujemy około pół metrowy sznurek.

6. Następnie robimy "haczyk" czyli magnesik obszyty filcem. Przygotowujemy kawałek filcu takiej wielkości aby móc w nim "schować" magnesik. Wycinamy kształt magnesu z półcentymetrowym zapasem i obszywamy dookoła ręcznie. Przyczepiamy drugi koniec sznurka do powstałego haczyka.




7. Teraz pora na zeszycie rybek. Szyjemy po narysowanych liniach ściegiem prostym i zostawiamy kilka centymetrowy otwór na odwrócenie rybki na prawą stronę.


8. Przez pozostawiony otwór przewlekamy rybkę na prawą stronę i napełniamy ją kulką silikonową.




9. Zaszywamy otwór ściegiem ręcznym krytym, na "okrętkę" albo zygzakiem na maszynie.



10. Rybki gotowe!







I jeszcze kilka inspiracji z pinteresta:






3 komentarze:

  1. Świetny pomysł nie tylko na deszczowe dni:) idealne rozwiązanie by dziecko rozwijało swoją koncentrację i bawiło się kolorami:) zdecydowanie jestem na tak :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny pomysł! Spodoba się niejednemu maluchowi ☺

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PRACOWNIA RADOŚĆ - inspiracje , Blogger