piątek, 14 kwietnia 2017

SZYJEMY - spódnica na szerokiej gumie


Spódnica na gumce - uszyjesz ją w 30minut! To ostatnia chwila żeby sprawić sobie kieckę na święta :) Wystarczy, że masz w domu kawałek odpowiedniej tkaniny i szeroką gumę :)
Zapraszam na krótki tutorial :)




Kiedy wczoraj w sklepie z tkaninami zobaczyłam ten kwiecisty materiał od wiedziałam, że kiedyś na pewno go kupię i uszyję albo letnią sukienkę albo spódnicę. Dzisiaj nie wytrzymałam i pojechałam jeszcze raz na tkaninowe zakupy. Oczywiście wybrałam tę fioletową łączkę upatrzoną wcześniej :)
Z tego tutorialu możecie uszyć spódnicę krótką czyli na przykład do kolana ale możecie uszyć spódnicę maxi :) Wszystko zależy od Was i od ilości materiału , który posiadacie :)
Na spódnicę do kolana kupiłam 0,5mb materiału o szerokości 150cm. Taki kawałek w zupełności wystarcza aby po zmarszczeniu ładnie się układał i ładnie wyglądał.
Poza tym kupiłam 70cm gumy szerokiej na 4cm.

1. Zaczynamy, w pierwszej kolejności należy obrzucić dłuższe boki overlockiem, jeśli go nie posiadacie wystarczy, że obszyjecie te boki zygzakiem.

2. Następnie podwijamy dół spódnicy na 1cm i przeszywamy ściegiem prostym.




3.  Teraz bierzemy gumę i sprawdzamy w pasie jaka długość będzie nam potrzebna (dodajemy 1cm zapasu na zeszycie). Przykładamy gumę do materiału i łączymy szpilkami obydwa końce gumy z dwoma końcami materiału. Naciągamy gumę maksymalnie aby objęła całą szerokość tkaniny i "łapiemy" szpilką na środku.


4. Przed wami najtrudniejszy moment i już prawie koniec :) Musicie naciągać gumę i przyszywać ją do tkaniny. Bierzecie dłuższy bok , który został tylko obszyty zygzakiem/overlockiem .Ja szyję po kawałku... kawałek gumy naciągam- przyszywam i znowu naciągam i znowu przyszywam aż do zaznaczonego środku. Od środka do końca szyję tak samo :)


5.  Na końcu bierzemy dwa krótsze, nieobszyte boki spódnicy, przykładamy prawą stroną do prawej i zszywamy 1cm od brzegu ściegiem prostym na całej długości. Jeśli macie overlocka na końcu obrzucacie brzeg - jeśli nie macie wystarczy obszyć brzeg zygzakiem :) GOTOWE!:)







Wesołych Świąt!!! :)

10 komentarzy:

  1. Prześliczna spódnica! Ciekawy tutorial 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! Prześliczy to jest przede wszystkim wzór na tkaninie :):)

      Usuń
  2. sądzę,że z moimi umiejętnościami dam radę. Tutorial fajny i co najważniejsze zrozumiały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że się podoba. W najbliższym czasie przygotuję tutorial na spódnicę z gumką wciąganą w tunel - tym razem w wersji maksi :)

      pozdrawiam!

      Usuń
    2. przygotuj proszę taki tutorial o spódnicy z koła na gumce szerokiej dla początkujących. dziękuje.

      Usuń
  3. Już wiem co zrobię po świętach. Spódniczki dla mnie i moich coreczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. jakim ściegiem zszyć gumkę i materiał, nie mam w maszynie overlocka

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczny wzór kwiatuszków , uwielbiam takie spódniczki , świetna robota !

    OdpowiedzUsuń
  6. super robota! Gdzie znajdujesz takie cudne tkaniny?:)

    OdpowiedzUsuń
  7. hej! a jak dobrać szerokość materiału i gumki do swoich wymiarów? Albo inaczej 150/70 cm to na jaki obwód talii? :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PRACOWNIA RADOŚĆ - inspiracje , Blogger