wtorek, 20 czerwca 2017

SZYJEMY - espadryle




   Kiedy zaczynałam swoją przygodę ze szyciem na maszynie nawet do głowy mi nie przyszła myśl, że kiedyś będę szyła buty!
Wyobrażacie sobie minę bliskiej osoby, której wręczacie parę własnoręcznie uszytych espadryli? Szok!
Są wygodne, lekkie i możesz je uszyć z różnych,pięknych tkanin! Lepiej! Gdy Ci się znudzą - możesz wypruć tkaninę i zmienić na nową!


Zapraszam na krótką instrukcję szycia butów idealnych na lato!


Do uszycia pary butów potrzebujesz:
1. Podeszwy (ja swoje kupiłam w sklepie internetowym  www.centrumhobby.pl firmy PRYM za 32zł)
2. Kawałek grubszego materiału (płótno bawełniane - u mnie piękna zasłona z lumpeksu)
3. Kawałek fizeliny do usztywnienia tkaniny
4. Grube nici do szycia butów (mogą być specjalne do espadryli, mulina - ja użyłam kordonka)
5. Gruba i ostra igła z dużym oczkiem
6. Ostre szpilki
7. Papier do pieczenia, żelazko,maszynę do szycia

Ja do uszycia espadryli użyłam zasłony, którą kupiłam w lumpeksie. Najlepiej jest wybrać materiał sztywny, który po usztywnieniu dodatkowo fizeliną nie będzie się zsuwał ze stopy.
Polecam np jeans ze starych spodni (takich grubszych) i tkaniny zasłonowe z ikei :)


1. W pudełku z podeszwami znajduje się wykrój butów (przód i tył) - nalezy odrysować na pergaminie interesujący nas rozmiar buta albo po prostu go wyciąć.


2. Układamy materiał prawą stroną do prawej i odrysowujemy przygotowany szablon : przód buta 2x na złożonym materiale i tył buta 2x na złożonym materiale. Wycinamy dodajac około 0,5-1cm zapasu na szew.


3. Następnie wycinamy z fizeliny kawałki odpowiadające wymiarom części buta bez zapasu i zaprasowujemy ją żelazkiem na środku materiału  (używając np. papieru do pieczenia)






4. Spinamy szpilkami dwie części materiału i szyjemy po liniach zostawiając na środku miejsce na wywinięcie (w przedniej części - po płaskiej stronie około 3-4cm) a w tylnej części od strony półokrągłej 3-4cm.)




5. Wywijamy materiał na prawą stronę przez pozostawiony otwór a później zaszywamy sam otwór w częsci tylnej a w przedniej szyjemy od płaskiej strony po całej długości około 2mm od brzegu (można przeszyć później jeszcze raz 0,5cm od brzegu)


6. Szycie na maszynie mamy za sobą. Teraz uszyte części buta należy przeprasować :)



7. Teraz przypinamy szpilkami tkaninę do podeszwy. Zaczynamy od tyłu : wbijamy mocno szpilki 1cm od brzegu co kilka cm. Na koniec przypinamy przód.


8. Zaczynamy szycie ręczne!





Zaczynamy od wbicia igły od wewnątrz i przeciągniecie nitki na zewnątrz 1cm od brzegu. Musimy na materiale utworzyć taki "łuk" pod który kolejny raz wbijamy igłę. Należy mocno naciągać nić i mocno przytrzymywać powstały ścieg palcem. 
Igłę wbijamy co 1cm. Trzeba pilnować tego żeby zachowywać równe odległości od brzegu i od nici obok :) 

9. Pozostało nam zeszycie tyłu z przodem. Naciągamy tylnią część do przodu i spinamy szpilką. Przeszywamy ściegiem za igłą.



GOTOWE:)







15 komentarzy:

  1. Super pomysł. Świetny tutorial. Kiedyś również chciałam uszyć espadryle dla siebie, ale ciężko było o podeszwy. Fajnie, że przetarłaś szlak, podałaś adres strony, gdzie można je kupić. Wszystkie zdjęcia w jasny i czytelny sposób pokazują jak je uszyć. Brawo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam opisy późno w nocy - mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe i czytelne :)

      Buty szyte na miarę:) - ja już myślę nad kolejnymi :)

      dziekuje i pozdrawiam serdecznie!! :)

      Usuń
  2. Są super mega zajebiste! Muszę sobie zamówić spody i uszyć! Dzieki za tutorial bo uwielbiam espadryle ����

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zamawiaj bo w sklepie centrumhobby znikają w oka mgnieniu a to jedyny sklep z tak fajną ceną (w innych wysyłka z niemiec - koszt wysoki i cena wyższa :)

      Usuń
  3. Jak z rozmiarówką podeszwy? Jeśli mam rozmiar 41 to zamawiać 41?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ponad 1cm odpada po obszyciu (widać na zdjęciu ile potrzebujemy na obszycie). Ja noszę 39-40 z naciskiem na 40 i wzięłam 40 i po obszyciu są na styk. Dziewczyny na warsztatach miały troszkę problemy bo przy szerokiej stopie dopasowany rozmiar był za mały. Na stronie sklepu wymiary są już całkowicie inne.. Dobrze jednak wziąć większe jeśli faktycznie ma się dużą i np szeroką stopę

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jakoś nie bardzo mam dryg do tego, aby szyć samemu espadryle. Zdecydowanie wolę je zamówić z https://butymodne.pl/espadryle-damskie-c257083.html i mieć pewność, że przyjdą do mnie buty najwyższej jakości. Jeśli coś mi się nie spodoba to zawsze mogę je wymienić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć,
    Czy te podeszwy są wygodne? Jaki jest komfort chodzenia w nich? I czy są trwałe? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. 30 years old Budget/Accounting Analyst I Salmon Becerra, hailing from Drumheller enjoys watching movies like Parasite and Flag Football. Took a trip to Gusuku Sites and Related Properties of the Kingdom of Ryukyu and drives a McLaren F1. kliknij w link teraz

    OdpowiedzUsuń
  8. Szycie takich butów to już wyższa szkoła jazdy. Ja tam wybieram łatwiejsze rozwiązania i kupuję gotowe modele ze sklepu https://jebut.pl/Espadryle-c48.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PRACOWNIA RADOŚĆ - inspiracje , Blogger