środa, 26 kwietnia 2017

SZYJEMY - spódnica maxi na lato


Gdy zobaczyłam cudne tkaniny od popcouture.pl od razu miałam w głowie plan - letnia spódnica maxi . Wybrałam podwójną gazę - jest lekka, przewiewna - idealna na lato :) W sprzedaży dostępna jest ogromna paleta kolorów , nie mogłam się zdecydować - padło na brudny róż brzoskwiniowy.

Spódnicę szyje się szybko i przyjemnie.. zapraszam na krótki tutorial , w którym zobaczycie jakie to proste :)


Do uszycia spódnicy potrzebujecie tkaniny i gumy szerokiej na 3cm.




Mój kawałek materiału ma wymiary 100cmx140cm. Przygotowując tkaninę do szycia weźcie pod uwagę jaką długość ma mieć wasza spódnica i dodajcie do tego - 4cm na zrobienie tunelu na wszycie gumy (guma szeroka na 3cm) i 1,5cm podwinięcie dołu.

Szerokość tkaniny 140cm spokojnie mi wystarcza ale jeśli chcecie mieć bardziej pomarszczoną spódnicę kupcie tkaninę która jest szeroka na 150-160cm.


1. Zaczynamy od obrzucenia dłuższych boków (góra i dół) overlockiem. Jeśli nie posiadacie overlocka wystarczy przeszyć te boki zygzakiem.




2. Następnie wybieramy, który obrzucony już bok będzie dołem naszej spódnicy. Podwijamy dół spódnicy raz lub dwa razy (podwójne na zdjęciu poniżej) i przeszywamy wzdłuż ściegiem prostym.


3. Teraz musimy połączyć ze sobą dwa krótsze boki spódnicy. Układamy tkaninę prawą stroną do prawej i krótsze dwa boki przypinamy do siebie szpilkami. Przeszywamy około 1cm od brzegu ściegiem prostym przez całą długość. Jeśli posiadamy overlock - obrzucamy brzeg overlockiem, jeśli nie posiadamy wystarczy przeszyć go zygzakiem.



4. Pozostał nam do zrobienia tunel na wszycie gumy. Jeśli na końcu wciągamy gumę o szerokości 3cm należy podwinąć górny bok na 4cm. Przypinamy podwinięty materiał szpilkami i przeszywamy około 8mm od brzegu wewnętrznego na całej długości pozostawiając pod koniec otwór na około 3-4cm na wciągniecie gumy.



5. Jeszcze dwa kroki i założysz swoją nową , długą spódnicę :) Przez pozostawiony otwór wciąg gumę (przygotuj taką długość jaką masz w pasie + 1,5 na zeszycie). Zeszyj ją na końcach ręcznie lub na maszynie. Uważaj żeby podczas wciągania się nie przekręciła.




6. Na końcu przeszywamy pozostawiony otwór na maszynie. GOTOWE!:)))


Materiał kupiłam na stronie Popcouture.






6 komentarzy:

  1. Świetna! Kolor idealny na lato. Dziękuję za kurs
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. materiał też jest idealny na lato! polecam :)

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej a łatwo się szyję bawełnę muślin ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna ta spódnica :) na lato z pewnością będzie idealna. A co sądzisz o takiej sportowej dresowej spódnicy: www Zastanawiam się, czy udałoby się ją uszyć podobnym sposobem jak Twoją, oczywiście krój jest inny, ale wydaje mi się równie prosty. Przy pasku dodałabym także gumę, lub nawet sznurek. Co o tym myślisz?

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PRACOWNIA RADOŚĆ - inspiracje , Blogger