sobota, 15 kwietnia 2017

SZYJEMY - torba z chodnika



Wczoraj wieczorem przeglądając pinterest natknęłam się na torebkę wykonaną z bawełnianego dywanika na skórzanym pasku. Bardzo mi się spodobała i od razu wiedziałam, że uszyję podobną :) Moja niestety nie ma paska ze skóry, ale i tak jestem z niej bardzo zadowolona!
Kolorowa torba z resztek materiałów, z frędzlami sprawiła, że zamarzyłam o lecie :)

Do uszycia tej ciekawej torebki potrzebujecie jedynie: kolorowego dywanika/chodniczka , który kupicie w praktycznie każdym sklepie oferującym wykładziny i dywany. Ja swój kupiłam w jysku za 10zł (90x45cm) i taśmy parcianej/nośnej o szerokości 4-5cm (u mnie 1m). Ozdobiłam torebkę chwościkami z kolorowej muliny.
1. Wybierz ładniejszą stronę , która zostanie zewnętrzną. Złóż dywanik na pół prawą do środka i zeszyj go po bokach 1,5cm od brzegu. Złożony dywanik jest dosyć gruby więc niektóre maszyny mogą sobie nie poradzić. Moja maszyna z lidla Silvercrest ledwo dała rade :)))

2. Możesz zostawić ją w prostokącie/kwadracie ale możesz również odszyć rogi tak jak pokazałam na zdjęciu wtedy będzie miała ciekawszy kształt:)
Na zdjęciu widać jak moja biedna maszyna się męczyła i troszkę mi poplątała nici. Musiałam to wypruć i szyć jeszcze raz.
Przewlekamy torbę na prawą stronę, wyrównujemy dokładnie boki i rogi.


3. Teraz pora na uchwyty. Przygotuj dwa kawałki taśmy (u mnie po 50cm) i ustal w jakiej odległości od siebie mają zostać przyszyte. Dla ułatwienia możesz je przypiąć szpilkami. Przeszyj kilka razy ściegiem prostym żeby dobrze się trzymały.



4. Jeśli chcesz ozdobić torbę chwościkami to teraz pokażę jak je szybko zrobić.
Wybierz kilka kolorów muliny, zdejmij papierki i odetnij kawałek (około 30cm).

Zawiąż supełki po obu stronach a resztę sznureczka zostaw żeby później przywiązać chwosty do torby.

Przetnij na połowę aby otrzymać dwa chwościki :)




Gdy zrobisz kilka kolorowych chwościków zamocuj je na kolorowych kawałkach muliny i doczep do torebki :)


Torebka gotowa! :)




7 komentarzy:

  1. Moja prababcia sama robiła takie dywaniki, nawet nie wiedziałam, że są takie do kupienia :o Świetna torebka, zrobię sobie taką na plażę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kolejną torbę uszyję na pewno z dywanika , który sama zrobie :)

      wystarczy większe krosno albo po prostu zrobione z drewnianej ramki i gwoździków :) ścinki materiałów mogą być nawet z pociętych starych ubrań :)

      na plaże super!
      ja swoją nosze nie raz na co dzień ,musze do niej wszyć podszewkę :)

      pozdrawiam

      Usuń
  2. Świetny pomysł, przypadł mi do gustu, sama będę musiała sobie sprawić coś podobnego, bo lubię w wolnych chwilach coś wydziergać to odprężające i daje dużo satysfakcji :) Zaopatruję się w materiały tutaj http://www.amp-dzianiny.pl/ polecam, bo warto sprawdzić ich ofertę.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PRACOWNIA RADOŚĆ - inspiracje , Blogger