sobota, 11 lutego 2017

SZYJEMY - fartuszek dziecięcy kuchenny/do zajęć plastycznych



Dzisiaj dodaję kilka kolorowych zdjęć i krótką instrukcję jak uszyć prosty,  bawełniany fartuszek dla dziecka .
Już jakiś czas temu dostałam w spadku dwie zasłonki z ikei w warzywkowy wzór ale nie mamy karniszy żeby je zawiesić więc postanowiłam coś z nich uszyć. Leżały kilka miesięcy aż wreszcie wpadłam na świetny pomysł - warzywkowy wzór świetnie pasuje do kuchennego (ale nie tylko!) fartuszka :)
Szybko powstał w wersji od 3 lat ale mam już wykrojony i dla siebie :)



Do uszycia fartuszka dla dziecka w wieku około 3 lat potrzebujecie kawałek bawełnianego materiału i 3 metry bawełnianej lamówki. Wybrałam żółtą i cieszę się, że na żółtą padło bo super to wygląda :)

 1. Zaczynamy od przygotowania wykroju. Ja zrobiłam go na oko patrząc na mój stary kuchenny fartuszek. Możecie też wydrukować sobie wykrój z internetu.

2. Następnie odcinamy kawałek lamówki i przypiamy ją na górze fartuszka.


 3.  Resztę lamówki dzielimy na dwie części. Jeden kawałek dopasowujemy do wycięć przy pachach uwzględniając długość paska do zawiązania i paska zakładanego na głowę. Drugą część przypinamy od pach dookoła.



4. Zaczynamy szycie. Najpierw zszywamy paski do wiązania, w tym celu składamy lamówkę na pół i szyjemy przy brzegu do materiału, później obszywamy miejsce pach, znowu zszywamy pasek zakładany na głowę i na końcu pachy z prawej strony.



5. Następnie przeszywamy górną część fartuszka.





6. Zeszywamy tak również resztę fartuszka :)








GOTOWE!!! :)

Fartuszek może służyć do zabawy w kuchnię. Może go również ubrać mały artysta :)












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 PRACOWNIA RADOŚĆ - inspiracje , Blogger