wtorek, 24 stycznia 2017

SZYJEMY- kosmetyczka / saszetka


W dzisiejszym tutorialu pokażę Wam jak bardzo szybko uszyć kosmetyczkę/piórnik/saszetkę zapinaną na zamek :)


Ta z poniższych zdjęć została uszyta z materiałów kupionych w lumpeksie za kilka złotych.

Szybko i tanio :)







1. Zaczynamy od wycięcia z tkanin na podszewkę i na wierzch po 2 prostokątów (szerokość = długość zamka) i wysokość taką już jak nam odpowiada. Ja użyłam zamka na 20cm.




2. Przypinamy szpilkami zamek prawą stroną do prawej strony tkaniny ze strony wierzchniej i przeszywamy wzdłuż. Ja do wszywania zamka w tej kosmetyczce użyłam stopki podstawowej, ale oczywiście stopka do zamków jest jak najbardziej odpowiednia ;-)






3. Tak samo postępujemy z drugą częścią strony wierzchniej - przypinamy szpilkami prawą stroną tknainy do prawej strony zamka i przeszywamy (tak jak na fotografiach)






Tak wygląda już wszyty zamek :)

4. Teraz przyszywamy podszewkę do zamka : przykładamy materiał podszewkowy lewą stroną do lewej strony zamka, spinamy szpilkami i przeszywamy po całej długości ( tak samo postępujemy z drugą częścią podszewki)









Tak wygląda środek kosmetyczki z wszytą podszewką.








5. Następnie odwracamy na prawą stronę, wyrównujemy materiał przy zamku i przeszywamy wzdłuż zagiętego materiału na szerokość około 2-3mm





6. Teraz rozkładamy kosmetyczkę tak aby części podszewki i części strony wierzchniej leżały na sobie prawą stroną do prawej i przeszywamy dookoła około 1cm od brzegu (zostawiając w podszewce na dole otwór na wywinięcie materiału)






7. Obcinamy rogi na lewej stronie żeby ładnie się układały po wywinięciu na prawą :)




8. Wywijamy z lewej strony na prawą przez pozostawiony otwór w podszewce i zaszywamy otwór ściegiem krytym ręcznie lub na maszynie :)




Wkładamy podszewkę w środek i wyrównujemy brzegi i rogi :)

Gotowe:)

Teraz możesz schować do środka co tylko zechcesz :)







3 komentarze:

  1. Właśnie ją uszyłam, po najprostszych torbach na zakupy to pierwsze na co się targnęłam. Co za frajda!! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie takiego opisu szukałam i cieszę się, że go znalazłam!!Dziękuję:))

    OdpowiedzUsuń
  3. poczytałam, uszyłam, dziękuję :) Jeden mały błąd w opisie - podszewka prawą stroną do lewej strony zamka.Wpadłam na to po przyszyciu pierwszego kawałka bawełny z nadrukiem ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PRACOWNIA RADOŚĆ - inspiracje , Blogger